chatGPTにサビアンシンボルの物語を作ってもらったよ!

プロンプト(指示文章)はこれ↓

Can you generate a story of a chubby playful boy, including the keywords below?

•A girl takes her first dancing instruction.
•A girl blowing a bugle.
•Children playing around five mounds of sand.
•An albatross feeding from the hand of a sailor.
•Three stained-glass windows in a gothic church, one damaged by war.
•Indians - some rowing a canoe and others dancing a war dance in it.
•A mature woman reawakened to romance.
•An Indian weaving a blanket.
•A little child learning to walk.
•Pheasants display their brilliant colours on a private estate.
•A glass-bottomed boat reveals under-sea wonders.
•The pope blessing the faithful.

a chubby playful boyってのはAscのサビアン「A chubby boy on a hobby-horse」のこと。彼を主人公にして物語を作って、と指示。箇条書き部分は10天体プラスノード軸のサビアンそのままコピペ。

 

chatGPTの返答↓日本語訳は私が追記

Once upon a time, there was a chubby playful boy named Tommy who lived in a small coastal town. He loved nothing more than playing outside with his friends, exploring the beach and imagining all sorts of adventures.

あるところに、トミーというぽっちゃりボーイが海辺の町にすんでいました。彼は友達とそとで遊ぶこと、浜辺を探検すること、そして色々な冒険を夢想することが何よりも好きでした。

One day, a new girl named Emily moved to town and joined Tommy's class at school. She was shy and reserved, but Tommy was determined to make her feel welcome. He invited her to come along with him and his friends to play around the five mounds of sand on the beach. Emily hesitated at first, but soon she was laughing and having a great time with everyone.

ある日、エミリーという女の子が町に引っ越してきて、トミーの新しいクラスメートになりました。エミリーはシャイで引っ込み思案な女の子でしたが、トミーはそんな彼女が自分達の輪に馴染んでもらえるようにがんばろうと思いました。海岸の5つの砂山の周りを遊ぶのにもエミリーを誘いました。彼女は最初戸惑っていましたが、すぐに笑顔が見られるようになり、みんなと楽しいときを過ごしました。

As they played, they noticed an albatross feeding from the hand of a sailor who had just docked his boat nearby. They ran over to get a closer look and Tommy even got to feed the bird himself. Emily was amazed at how close they were to such a magnificent creature.

遊んでいると、すぐ近くに船を停めている船乗りが、手でアホウドリにエサをやっていることに気がつきました。みんなでその様子を見に近くまで行き、トミーは自分でも餌やりを体験させてもらいました。

Later that week, Tommy's class went on a field trip to a gothic church. There were three beautiful stained-glass windows, but one had been damaged by war. Tommy felt sad to see such a beautiful piece of art ruined, but his teacher explained how it was a reminder of the cost of war and the importance of peace.

その週の後半、トミーのクラスはゴシック式教会まで遠足に行きました。その教会には美しいステンドグラスがはめこんでありましたが、戦争によって破損していました。トミーはこんな美しい芸術が破壊されたことを悲しく思いましたが、先生は、こうして戦争の爪痕を残すことは平和の大切さを忘れないためでもあると教えてくれました。

After the field trip, Tommy went with his family to a local fair where he saw Indians weaving blankets and others rowing a canoe. Some were even dancing a war dance in the canoe! It was so different from anything he had seen before.

遠足のあと、トミーは家族で地域のお祭りに行きインディアンがブランケットが編んでいたり、カヌーに乗って戦いの舞を踊っているのを見ました。それはこれまでに見たこともないものでした。

As he grew up, Tommy witnessed many more wonders. He watched as a little child learned to walk, marveled at pheasants displaying their brilliant colors on a private estate, and even went on a glass-bottomed boat to see the undersea world below.

大きくなるにつれ、トミーは更に様々なことを目にしました。小さな子どもが歩き始めるのを見守り、私有地でキジが羽色を輝かせるのを見て驚き、またガラス底のボートに乗って海底の世界を見物したりしました。

Years later, as a mature woman reawakened to romance, Tommy found himself reflecting on all of these experiences. He realized how much they had shaped him and how grateful he was for each and every one of them. Even seeing the pope blessing the faithful felt like a moment of wonder and awe.

年月が経ち、ロマンスが再燃した熟年の女性のように、トミーは自分がこれまで培ってきた経験すべてが自分のなかに映し出されていることに気づきました。そのひとつひとつが自分自身を形作ってくれていることに気付き、感謝の気持ちでいっぱいになりました。法王が信者を祝福しているのさえも、感動的な心持ちでその瞬間を眺めていました。

And through it all, Tommy never forgot the joy of play and imagination that he had discovered as a chubby, playful boy. He hoped that others would experience the same sense of wonder and curiosity that he had, and that they would never stop exploring the world around them.

トミーはぽっちゃりとした好奇心旺盛な少年時代の遊び心と想像力を、決して忘れることはありませんでした。この未知への好奇心、彼の経験した人生のおもしろさを他の人にも味わってほしいと願いました。終わることのなき、この世界の探求を。

なかなかおもしろい!

好奇心と冒険心をもって世界を経験・体験しようって感じが射手座Ascに射手座太陽、双子座の月っぽくないかい?Tommyって名前も、すんでる場所もリアルに近いし笑えた(笑)

 

ほぼ一日中、赤子に乳と左腕を拘束されておるもんで、こうして空いている右手と目でAIと遊んでますぞ。すごいね、語学に活かすとものすごい便利(すさまじく効率をあげてくれる)というか、語学に限らず学習スタイルがこれまでとは全く違うものになるね。ただ答えを求めて質問するだけ、じゃもったいない。

それについては語学ブログで書く・・・かな?